De tweede dag

28 februari 2024 - Manilla, Filipijnen

Vandaag aangekomen in Manilla. Omdat wij morgenvroeg naar Mindoro gaan, zijn wij vanavond nog naar de Manilla Church en de Sint Augustinus church gegaan. Onderweg een hoop indrukken opgedaan. Het fort  Santiago is ontzettend groot, de hele binnenruimte is een grote golfbaan geworden.

veel file in Manilla, vandaar de scooters

manilla kerk

De Kathedraal van Manilla, ook wel de minor basilica of the Immaculate Conception, is een kathedrale basiliek in de Filipijnse hoofdstad Manilla. De kathedraal werd in 1981 door paus Johannes Paulus II verheven tot basiliek en is al sinds de Spaanse koloniale tijd de zetel van de aartsbisschop van Manilla.

San Agustín Church in Manilla, gebouwd tussen 1587 en 1606, is een van de oudste kerken in de Filipijnen en het enige intact gebleven gebouw tijdens de vernietiging van Intramurosin de Slag om Manilla. De kerk is tweemaal herbouwd. Sindsdien heeft het gebouw zeven grote aardbevingen en oorlog doorstaan. Het kerkgebouw wordt nog steeds onderhouden door de Augustijnen die de kerk bouwden. De San Agustin Church staat samen met drie andere barokkerken van de Filipijnen op de werelderfgoedlijst van UNESCO.

Wat een geweldig dakterras op de 11de verdieping van ons hotel. Heerlijke cocktails en spiesjes van de bbq