Eilandtour Siargao

10 maart 2024 - Siargao, Filipijnen

Vanochtend werden wij vroeg opgehaald voor onze eiland tour.  De boottocht naar de eerste plek duurde 2 uur. Maar Sohoton was adembenemend.

ons ontbijt: bananenchips

onze eerste stop in Sohoton was zwemmen met jellyfish. Geweldig om tussen kwallen te zwemmen die niet steken.

Foto’s hiervan komen later

De volgende stop was bij 2 grotten, Hagukan Luminous Cave daar zwommen wij in (de ingang was laag, vandaar de helm) en
Magkukuob Cave om  te klimmen door de kalksteengrot en vervolgens van een hoge steiger de grote weer uit te springen. Eng, maar leuk om gedaan te hebben.

Tijdens het klauteren kwamen wij kleine vleermuizen tegen (zo klein al een vinger).

De volgende stop was op corrigedor eiland. Naast Bohol hebben ze hier ook tarsier primaten.

hier hebben wij onze gezonde lunch gehad, namelijk chips en koekjes

De volgende stop was naked island. Dat was een zandbank, het gaf wel een bounty strand gevoel.

heerlijk om in 5 minuten wandelen het eiland helemaal gehad te hebben

De boot keerde om en wij werden nat van de hoge golven. In het begin kwamen wij niet meer bij, maar na een uur was de lol er wel vanaf.

Wij kwamen nog een waterslang tegen

Als laatste zouden wij naar guyan eiland gaan, maar in plaats daarvan hebben wij gevraagd om te gaan snorkelen bij the coral sanctuary. Het was er super mooi, veel blauw koraal en veel vissen. Foto’s hiervan volgen nog.

kortom weer een geweldige dag. Siargao is echt een aanrader!!!

morgen hebben wij een land tour in Siargao

1. Hans:
    11 maart 2024
    Ik reageer op de app van RMA
  2. Hans:
    Heb de sohoton cove op de kaart gevonden. Begrijp jullie enthousiasme, maar was dus wel 2 uur heen varen en 2 uur terug. Sommige mensen doen oordopjes in. Waarom ?
  3. Jolanda:
    13 maart 2024
    De boten op Siargao maken meer dan 100 decibel aan geluid. Wij konden niet met elkaar praten. Daarom hebben wij maar 1 eiland tour gedaan ipv 2. Maar het was zeker de moeite waard.