De terugreis

13 maart 2024 - Cebu City, Filipijnen

Vandaag gaan wij met het vliegtuig naar Doha.

Een korte beschrijving over onze indrukken van het land:

er zijn extreem veel loslopende honden in het straatbeeld, maar de meeste schijnen wel een baasje te hebben. Op Siargao waren de honden niet zo mager als elders

Overal kan je eten kopen. Ook de inwoners kopen veel eten, lang niet iedereen kan thuis eten koken. Wij hebben tijdens een 3,- betaald voor een kip van de bbq, een saté stokje, rijst en water. Het was erg lekker.

De electriciteitkabels hangen overal boven de weg. Soms moet je zelfs oppassen waar je loopt.

Belangrijkste vervoermiddel is de brommer. Vanwege de files en natuurlijk goedkoper. Alles wordt op de brommer vervoerd, zoals hier ook pakken die bijna groter zijn dan de brommer zelf

de verbruiksmeters  zijn hier bijna altijd buiten. Makkelijk om af te lezen 🙃

De bevolking is is dol op suiker.  Zelfs op gedroogde mango maken ze een suikerlaagje, erg lekker.

met wordt veel gevist. Maar er wordt meer vlees dan vis verkocht.

de bevolking is zo vriendelijk. Niets is te gek. Altijd aardig, glimlachen en hulp aanbieden. Onze ervaring is ook zo met Australiërs, maar de Filipijnen doen hier nog een schepje bovenop.

wij zitten nu in het vliegtuig en vertrekken zo naar Doha.