Cebu, tour naar de hooglanden

8 maart 2024 - Cebu City, Filipijnen

Vandaag een tour gemaakt door de hooglanden van Cebu.

Onderweg zagen wij hoe ze hier het elektriciteitsnet onderhouden. Nu snap ik waarom  de stroom hier nog regelmatig uitvalt….

De eerste stop was bij een taoïstische tempel in Cebu City. Hij is gebouwd in 1972 met de behulp van giften van de Chinese Filipino's. De tempel ligt driehonderd meter boven zeeniveau. goden. De eenentachtig traptreden (dat viel niet mee in de hitte) vertegenwoordigen de eenentachtig hoofdstukken van de daoïstische geschriften.

Daarna hebben wij lang door de bergen gereden, voor een ongekend uitzicht. Onderweg kwamen wij nog de bussen van Filipijnen tegen, jeepney

De bussen zitten vaak bomvol, er staan vaak mensen half buiten.

Wat een bijzondere steiger maken ze hier.heefg alleen alles behalve een veilig gevoel

mooi om de fruit kraampjes  te zien als wij naar de auto lopen.

de toch werd afgesloten met de temple of Leah: een mooi liefdesverhaal. Een man heeft na 50 jaar huwelijk en het overlijden van zijn vrouw, een tempel gebouwd, ter nagedachtenis aan zijn vrouw Leah Villa Albino-Adarna,

Dir is een beeld gemaakt van zijn vrouw

De tempel ligt zo hoog, het uitzicht is erg mooi.

Onderweg naar ons hotel, begrepen wij waarom wij soms het geluid hoorden van een brandweer, de kazerne is bij ons om de hoek.

bijzonder om te zien. Niet iedereen kan thuis koken, we zijn dus ongekend veel restaurantjes in de Filipijnen. Bij de goedkopere restaurants, kan je in de pannen kijken wat je op kan scheppenp

morgen gaan wij met het vliegtuig naar Siargao. De weersvoorspellingen zijn erg slecht, duimen maar dat dit nog omslaat